Pamiętasz jak na początku roku podjąłeś noworoczne postanowienia? A potem przypomnij sobie, jak łatwo było po kilku dniach wrócić do starych nawyków.

Noworoczne postanowienia są wszechobecne, a jak twierdzą naukowcy tylko 20 procent z nich zostaje spełniona. To i tak jest lepszy wynik niż w przypadku jakiegokolwiek innego postanowienia podejmowanego w ciągu roku.

Dlaczego tak trudno trzymać się swoich celów?

Ponieważ zmiana jest duża. To przeraża. Co robić, żeby nie znaleźć się w styczniu następnego roku z tymi samymi postanowieniami? Podziel cel na części i zacznij od małych kroków. Chcesz schudnąć? Idź na energetyczny spacer, jedz więcej warzyw, zapisz się siłownię. Chcesz myśleć pozytywnie? Śpiewaj mantry, by zrelaksować ciało i umysł.

Nie oczekuj, że od 1 stycznia będziesz innym człowiekiem, doba będzie dłuższa, będziesz mieć więcej energii czy umiejętności, żeby zrealizować cel. Bardzo często przyszłość nie różni się wiele od obecnej sytuacji, też jesteśmy zmęczeni, doświadczamy różnych trudności. Ważne jest, aby zrozumieć, że każdy krok podjęty dzisiaj, jutro, pojutrze przybliża nas do celu, a nie tylko fantazjować, że przyszłość będzie lepsza.

Podzielę się z Wami kilkoma wskazówkami, które pomogą wytrwać w realizacji celów.

1. Poświęć co najmniej 15 minut dziennie na zmianę. Gdy wprowadzamy drobne zmiany o umiarkowanym poziomie trudności, to na przestrzeni czasu uczymy się radzić sobie z dyskomfortem i zyskujemy poczucie większej skuteczności. Nawet jeśli to tylko spacer po twojej okolicy, jeden papieros mniej, czytanie inspirującego artykułu, rób to. Urozmaicaj działania. Zaproś przyjaciół do wspólnego działania.

2. Poznaj siebie. Dopóki nie zdecydujesz się na uczciwość wobec samego siebie, dlaczego sięgasz po chipsy, zamiast po coś zdrowego, będziesz myśleć, że chodzi tylko o jedzenie. Objadasz się i płacisz kolejnymi kilogramami za brak ryzyka związanego ze zmianą. Zastanów się, jaka jest twoja korzyść z tego, że nic się nie zmienia? Powtarzamy zachowania, które sprawiają, że czujemy się dobrze. Oznacza to, że dopóki cel nie będzie większy niż cena jaką trzeba będzie zapłacić za jego osiągnięcie zawsze wybierzesz stare komfortowe przyzwyczajenie.

3. Ustalaj odważne, ale realne cele. Zamiast koncentrować się na utracie 5 kg w ciągu 5 dni, zacznij po prostu od zjedzenia pięciu warzyw i owoców dziennie. Naprawdę wierzę, że dobre wybory prowadzą do lepszych wyborów. Nie oczekuj nocnego cudu. Zamiast tego daj sobie czas na utrwalenie nowego wzorca zachowania zanim wprowadzisz kolejną zmianę. Innymi słowy, jedno zachowanie na raz. Im bardziej konkretne będą nasze cele na poziomie drobnych rzeczy, tym większa szansa na ich realizację i na to, że nastąpi zmiana. Zgodnie z filozofią SMART cel ma być jak najbardziej prosty, tak żeby ktoś z boku, gdy go usłyszy wiedział o co chodzi, mierzalny, atrakcyjny, realistyczny i zdefiniowany w czasie.

4. Nigdy nie unikaj. Zastępuj! Jeśli idziesz do kina, a twój przyjaciel kupuje maślany popcorn z solą, ty wybierz tylko solony. Jeśli postanowisz po prostu zrezygnować z niego w ogóle, podczas gdy sąsiad będzie go zajadał ze smakiem, prawdopodobnie twoja ręka bezwiednie znajdzie się jego w kubełku zanim skończą się reklamy. Jeśli chcemy wprowadzić trwałe zmiany, a celem jest wyeliminowanie określonego zachowania, należy je zastąpić nowym. Jeśli nie zastąpimy starego zachowania, doprowadzimy do powstania dużej pustki, która prowadzi do obsesyjnego myślenia, co ostatecznie prowadzi do powrotu do starych wzorców.

5. Znajdź wsparcie. Bardzo niewielu ludzi jest w stanie dotrzeć do celu samodzielnie. Wszyscy potrzebujemy zachęty i wsparcia podczas całej naszej drogi zmian. Przyjaciela, który cię pociąga do odpowiedzialności, lub podobnie myślącej grupy. Moc jest w liczbach i możemy wykorzystać to na naszą korzyść. Jedna zmiana miesięcznie to 12 nowych nawyków w ciągu roku. Zmiana nie jest łatwa. Ale jest to coś, co możesz osiągnąć, o ile nie szukasz doraźnych efektów, a chcesz dokonywać codziennych wyborów, które przyniosą trwałe rezultaty. W niektóre dni będziesz mieć problemy, ale to nie znaczy, że czas się poddać. To po prostu okazja, aby ponownie przyjrzeć się sobie w procesie zmiany i realizacji celu.

6. Jedz śniadania. Często zapominamy, że nasz organizm to bardzo skomplikowany mechanizm i trzeba o niego zadbać na wielu płaszczyznach, nawet takich bardzo podstawowych jak jedzenie śniadania. Jedząc śniadania będziemy się lepiej czuli, będziemy zadowoleni i lepiej będziemy radzić sobie z wyzwaniami.

7. Świętuj zwycięstwo. Oprócz dużych celów, określ mniejsze cele orientacyjne i ustal jak będziesz świętować ich osiągnięcie. Zachowaj dobre wibracje przez cały rok. Baw się dobrze!

Do wprowadzenia zmiany potrzebna jest wiedza w jaki sposób zmianę wprowadzić. Sama motywacja nie wystarczy, bo ona się może zmieniać. Trzeba nabrać umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, umiejętności odmawiania pod presją, szczególnie bliskim osobom. Angażować otoczenie, żeby nas wspierało. Nauczyć się tolerować napięcie związane z dyskomfortem i kontynuować działania. Z każdym krokiem jesteśmy bliżej!

Powodzenia!

Cześć

Jestem Małgorzata

Pomagam kobietom, które pragną zmiany, chcą wziąć życie w swoje ręce, robić coś od nowa, inaczej niż zawsze, wzmocnić siłę swojego imienia i nazwiska, chcą poczuć się znowu dobrze, mieć więcej energii, wyglądać lepiej i wieść życie o jakim marzą, poprzez zmianę sposobu w jaki się ubierają oraz czym i jak karmią swoje ciało.

Jestem po to, aby zainspirować Cię nie tylko do zdrowego stylu życia, ale do akceptacji siebie, wiary we własne możliwości i od przypominania Ci, że jesteś wyjątkową osobą.

Kiedyś sama przygotowywałam skórkę pomarańczową do moich dań. Dziś już tego nie robię. Chyba słusznie...
Przeczytajcie co znajuje się w skórce z cytryny.
Jakie macie sposoby na usuwanie niepożądanych składników z warzyw i owoców?Nie myjecie cytrusów przed obraniem? 🍋
Ten post sprawi, że zaczniecie bardziej zwracać na to uwagę 😶

Zobaczcie, jakimi dodatkami konserwuje się oraz woskuje cytrusy - co ciekawe, nie na każdym owocu są one wypisane, a tu producent się o to "pokusił" - chyba powinniśmy być mu wdzięczni 😎 roszyfrujemy je dla Was, bo być może już spotkaliście się z tymi nazwami 😊

❌imazalil - środek przeciw pleśnieniu, niestety silnie toksyczny (także poprzez kontakt przez skórę) potencjalnie rakotwórczy,
❌ thiabendazol - przeciw grzybom i pasożytom, silnie toksyczny, może uszkadzać układ nerwowy, potencjalnie rakotwórczy
❌ pyrimetanil - preparat grzybobójczy, szkodliwy dla organizmów wodnych,
❌ propiconazol - środek przeciwgrzybiczy, stosowany był często w uprawach zbóż; ciekawostką jest to, że w 2018 został wycofany 🤔

Substancje woskujące:

➡️E 903 - wosk carnauba (substancja naturalna)
➡️ E 904 - szelak (pozyskiwany z owadów - zatem w produktach spożywczych nieodpowiedni dla wegan)
❌ E 914 - utleniony wosk polietylenowy - może wykazywać działanie kancerogenne, uszkadzać wątrobę i nerki

O ile wosk carnauba i szelak jeszcze są znośne, o tyle te konserwanty nie są dla nas akceptowalne...

To jak, czujecie się przekonani? 😊
Zdjęcie pochodzi z konta Zdrowiej na co dzień - zaglądajcie tam po dawkę wiedzy 🙂
Dokładnie to zdjęcie wysłała nam jakiś czas temu czytelniczka -nie podpisała, że to nie jej, więc byłyśmy pewne, że możemy je pokazać - teraz mamy już jego prawdziwe źródło 🙂

Abstrahując od owoców - przypominamy temat prawidłowego gotowania warzyw: bit.ly/gotowanie--warzyww 💜
...

View on Facebook

Mitywacja MIT czy HIT?
www.facebook.com/LifePolska/videos/497580344531898/
...

View on Facebook

Przydałaby się drabina 😄

#siegajpowiecej #zdrowszesmaki #zdrowejabłka #ponitcedozdrowia
...

View on Facebook

Fejsbukowe przypomnienie na czasie 🤣😁🙈https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1356390361108012&id=137816536298740
Dziękuję Kasia Pasierbińska😘🍩 TWARZ CUKROWA 🍩

Jak rozpoznać problem?
Zmarszczki i plamki pod oczami oraz na czole, cienka skóra o szarym zabarwieniu, krostki na całej twarzy, przerzedzone brwi, szara i ziemista cera.

🍬 Skąd te zmiany?
Jeśli Twoja dieta obfituje proste węglowodany, np. słodycze słodycze, ale również biały chleb, biały ryż czy makaron, ziemniaki to skóra może mieć problemy z zachowaniem młodego wyglądu.
Produkty te odpowiadają za szybki wzrost poziomu glukozy we krwi i równie szybki jej spadek. Dochodzi do nieenzymatycznej glikacji białek, co oznacza, że nadmiar glukozy przyczepia się do kolagenu i elastyny, które są białkami powodując ich „karmelizację” (zwiększając ich usztywnienie oraz kruchość).
Skóra staje się cienka, krucha i ma tendencje do pękania. Powstają przedwczesne zmarszczki: zwłaszcza pod oczami, gdzie skóra jest najbardziej delikatna, a utrata kolagenu najbardziej widoczna.

🍬 Co robić?
Ogranicz do minimum spożycie cukrów prostych, a Twoja skóra powie DZIĘKUJĘ!!!
...

View on Facebook

Smaki Kalabrii ❤️ ...

View on Facebook