Na początku roku zazwyczaj planujemy i wyznaczamy nowe cele. A jak wygląda realizacja celów?

Noworoczne postanowienia są wszechobecne, a jak twierdzą naukowcy tylko 20 procent z nich zostaje spełniona. Dlatego często przepisujemy je do kalendarza na następny rok. To i tak jest lepszy wynik niż w przypadku jakiegokolwiek innego postanowienia podejmowanego w ciągu roku.

Dlaczego tak trudno trzymać się swoich celów?

Ponieważ zmiana jest zbyt duża i to nas przeraża. Oczekujemy, że od 1 stycznia będziemy innym człowiekiem, doba będzie dłuższa, będziemy mieć więcej energii czy umiejętności, żeby zrealizować cel.  Bardzo często przyszłość nie różni się wiele od obecnej sytuacji, też jesteśmy zmęczeni, doświadczamy różnych trudności.

Co robić, żeby nie znaleźć się w styczniu następnego roku z tymi samymi postanowieniami?

Podziel cel na części i zacznij od małych kroków. Chcesz schudnąć? Idź na energetyczny spacer i  jedz więcej warzyw. Chcesz myśleć pozytywnie? Śpiewaj mantry, by zrelaksować ciało i umysł. Każdy mały krok podjęty dzisiaj, jutro, pojutrze przybliży nas do celu.

Podzielę się z Wami kilkoma wskazówkami, które pomogą wytrwać w realizacji celów.

1. Poświęć co najmniej 15 minut dziennie na zmianę. Gdy wprowadzamy drobne zmiany o umiarkowanym poziomie trudności, to na przestrzeni czasu uczymy się radzić sobie z dyskomfortem i zyskujemy poczucie większej skuteczności. Nawet jeśli to tylko spacer po twojej okolicy, jeden papieros mniej, czytanie inspirującego artykułu, rób to. Urozmaicaj działania. Zaproś przyjaciół do wspólnego działania.

2. Poznaj siebie. Dopóki nie zdecydujesz się na uczciwość wobec samego siebie, dlaczego sięgasz po chipsy, zamiast po coś zdrowego, będziesz myśleć, że chodzi tylko o jedzenie. Objadasz się i płacisz kolejnymi kilogramami za brak ryzyka związanego ze zmianą. Zastanów się, jaka jest twoja korzyść z tego, że nic się nie zmienia?

3. Ustalaj odważne, ale realne cele. Zamiast koncentrować się na utracie 5 kg w ciągu 5 dni, zacznij po prostu od zjedzenia pięciu warzyw i owoców dziennie. Naprawdę wierzę, że dobre wybory prowadzą do lepszych wyborów. Nie oczekuj nocnego cudu. Zamiast tego daj sobie czas na utrwalenie nowego wzorca zachowania zanim wprowadzisz kolejną zmianę. Innymi słowy, jedno zachowanie na raz. Im bardziej konkretne będą nasze cele na poziomie drobnych rzeczy, tym większa szansa na ich realizację i na to, że nastąpi zmiana. Zgodnie z filozofią SMART cel ma być jak najbardziej prosty, tak żeby ktoś z boku, gdy go usłyszy wiedział o co chodzi, mierzalny, atrakcyjny, realistyczny i zdefiniowany w czasie.

4. Nigdy nie unikaj. Zastępuj! Jeśli idziesz do kina, a twój przyjaciel kupuje maślany popcorn z solą, ty wybierz tylko solony. Jeśli postanowisz po prostu zrezygnować z niego w ogóle, podczas gdy sąsiad będzie go zajadał ze smakiem, prawdopodobnie twoja ręka bezwiednie znajdzie się jego w kubełku zanim skończą się reklamy. Jeśli chcemy wprowadzić trwałe zmiany, a celem jest wyeliminowanie określonego zachowania, należy je zastąpić nowym. Jeśli nie zastąpimy starego zachowania, doprowadzimy do powstania dużej pustki, która prowadzi do obsesyjnego myślenia, co ostatecznie prowadzi do powrotu do starych wzorców.

5. Znajdź wsparcie. Bardzo niewielu ludzi jest w stanie dotrzeć do celu samodzielnie. Wszyscy potrzebujemy zachęty i wsparcia podczas całej naszej drogi zmian. Przyjaciela, który cię pociąga do odpowiedzialności, lub podobnie myślącej grupy. Moc jest w liczbach i możemy wykorzystać to na naszą korzyść. Jedna zmiana miesięcznie to 12 nowych nawyków w ciągu roku. Zmiana nie jest łatwa. W niektóre dni będziesz mieć problemy, ale to nie znaczy, że czas się poddać. To po prostu okazja, aby ponownie przyjrzeć się sobie w procesie zmiany i realizacji celu.

6. Jedz śniadania. Często zapominamy, że nasz organizm to bardzo skomplikowany mechanizm i trzeba o niego zadbać na wielu płaszczyznach, nawet takich bardzo podstawowych jak jedzenie śniadania. Jedząc śniadania będziemy się lepiej czuli, będziemy zadowoleni i lepiej będziemy radzić sobie z wyzwaniami.

7. Świętuj zwycięstwo. Oprócz dużych celów, określ mniejsze cele orientacyjne i ustal jak będziesz świętować ich osiągnięcie. Zachowaj dobre wibracje przez cały rok i baw się dobrze!

Sama motywacja do wprowadzenia zmiany nie wystarczy, bo motywacja może się zmieniać. Do wprowadzenia zmiany potrzebna jest wiedza jak ją wprowadzić. Trzeba nabrać umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach, umiejętności odmawiania pod presją, szczególnie bliskim osobom. Angażować otoczenie, żeby nas wspierało. Nauczyć się tolerować napięcie związane z dyskomfortem i kontynuować działania. Z każdym krokiem jesteśmy bliżej!

Powodzenia!

Właśnie wrzuciłam na swoją stronę przepis na sos kaukaski. Używam go zamiast ketchupu i przyrządzam na jego bazie różne sosy. Jest wyśmienity i zdrowy. Przeliczyłam ile cukru dodanego wypada mi na jeden SŁOICZEK (200 ml) takiego sosu kaukaskiego. Zdziwisz się! Tylko pół łyżeczki. A wiesz, że dwie łyżki ketchupu kupionego w sklepie mogą zawierać nawet 1 łyżeczkę cukru! Im bardziej przetworzona żywność, tym większe prawdopodobieństwo, że jest w niej cukier. Zjadamy znacznie więcej cukru ukrytego niż 10 lat temu. A nadmiar cukru to ogromne problemy zdrowotne, nie tylko zagrożenie cukrzycą. Warto poświęcić trochę czasu teraz, żeby potem było łatwiej. ... See MoreSee Less
View on Facebook

4 days ago

21-niowy kurs dla kobiet 40+, które chcą rozpocząć proces trwałej utraty tkanki tłuszczowej.✅ Przekroczyłaś magiczną czterdziestkę /pięćdziesiątkę i przestałaś mieć kontrolę nad swoim ciałem?✅ Zadajesz sobie pytanie, dlaczego to co robiłaś do tej pory przestało działać?✅ Jesteś przekonana, że trzeba jeść mniej i więcej ćwiczyć, a Ty nie jesteś wystarczająco wytrwała na diecie?✅ Utknęłaś i nie wiesz co robić dalej, a marzysz o tym, żeby wyglądać lepiej i poczuć się znowu dobrze?🎯 Ten program jest dla Ciebie!Przeczytaj więcej i skorzystaj z promocyjnej ceny 👇👇👇oczyszczanie-odchudzanie.pl/lzejsze-zycie-bez-cukru-opanuj-hormony-i-zgub-kilogramy/ ... See MoreSee Less
View on Facebook
🎯 Co zrobić, żeby wakacyjne przyjemności nie poszły w boczki? Temperatura 4⃣ 0⃣ stopni w dzień, 2⃣8⃣ w nocy. Jest pięknie i cudnie spotkać się z amici z zesłego roku. Wspólne wypady na lody w brioszce (jedliście?, to dopiero bomba kaloryczna), pasta italiano, granita limoncello i mnóstwo innych cukrowych smakołyków. Korzystam ze wszystkiego, bo włoskie wakacje mam raz w roku! Ale od kilkudziesięciu lat, kiedy to wykryto u mnie zaburzenia glikemii, mam też swoje sposoby na zneutralizowanie cukru. Chętnie dzielę się tymi sposobami, a właśnie ruszyła nowa grupa Oczyszczanie-Odchudzanie, w której jedna odważna kobieta (lat 54) pokazuje pod moim okiem, bez cenzury i makijażu, co robi, żeby czuć się lepiej i wyglądać lepiej, co działa, a co nie i dlaczego. Jesteś ciekawa? Przeczytaj poniżej dodatkowe informacje i zapisz się do grupy. 👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👏RUSZYŁA na Fb GRUPA OCZYSZCZANIE-ODCHUDZANIE. 😀https://www.facebook.com/groups/oczyszczanieodchudzanie ZAPRASZAM wszystkie panie szczególnie po 4⃣0⃣40-tce i po 5⃣0⃣50-tce kiedy dużo trudniej zmienić nawyki, przestawić się na zdrowe odżywianie i tracić kilogramy. 🍅Będę pokazywać na sobie co się dzieje jak się zacznie. Bedziemy publikować porady, triki, przepisy (mam nadzieję, że wasze również) i zapraszać na rozmowę ciekawych ludzi, kórzy mogą pomóc. 💃Grupie patronuje psychodietetyk Małgorzata Nitka....#oczyszczanie #odchudzanie #dieta #zdrowie #przepisy #skutecznadieta #zdrowejedzenie #jedzenie #oczyszczanieodchudzanie ... See MoreSee Less
View on Facebook

Cześć

Jestem Małgorzata

Pomagam kobietom, które chcą wziąć życie w swoje ręce, robić coś inaczej niż zawsze, chcą poczuć się znowu dobrze, mieć więcej energii, wyglądać lepiej i wieść życie o jakim marzą, poprzez zmianę sposobu w jaki się ubierają oraz czym i jak karmią swoje ciało.

Jestem po to, aby zainspirować Cię nie tylko do zdrowego stylu życia, ale do akceptacji siebie, wiary we własne możliwości i od przypominania Ci, że jesteś wyjątkową osobą.

.